Table of Contents Table of Contents
Next Page  99 / 176 Previous Page
Information
Show Menu
Next Page 99 / 176 Previous Page
Page Background

99

דרך שמשון צור

שמואל קרטה, שידע לא־מעט שעות אינטימיות עם חברו הטוב, מדגיש אף

הוא את שמשון הרוחני למרות שהם חלקו יחד בילויים משותפים באווירה של

"בירה ומצב רוח".

"אני רואה אותו ליד עץ הזית שבחצר ביתי, עומד ומתווכח אתי בסוגיה

שעניינה הגות יהודית", נזכר שמואל בכאב כשנתבקש לשרטט קווים לדמותו

של שמשון.

גם הקשר ההדוק עם אודי עותמי, תלמיד־חכם וירא שמים, לידתו בסקרנות

של שמשון להיחשף יותר לעולם הרוח ולמקורות התורניים. באחד הימים הזדמן

לו לשמוע את אודי מפליג במדרשים של חז"ל על פרשת השבוע, ושאל אותו

בהשתאות:

"מהיכן לך כל הידע הזה?"

"מעם לועז", השיב לו אודי.

למחרת היום קנה אודי לחברו החדש את "ילקוט מעם לועז", האנתולוגיה

התורנית רחבת־ההיקף בת עשרים ושלושה הכרכים, הגדושים בביאורים

ובמדרשים על התנ"ך.

הרעב ללימוד, וההכרה בכך שהוא בבחינת כלי חסר המשווע להתמלא, הביאו

את שמשון להצטרף לחברותא קבועה שנפגשה מדי שבוע ללימוד פרשת השבוע.

על החבורה נמנה גם יהודה כובשי, המספר:

"בפעמים הראשונות קריאתו בתורה לא הייתה רהוטה, וניכר בו התסכול על

גרסא דינקותא שנשתכחה ממנו".

אבל שמשון לא אמר נואש. כדרכו להצטיין בכל משימה שלקח על עצמו

הוא התמסר גם לזו בכל מאודו, ושיפר את מיומנות ההיגוי התימנית המחמירה

והתובענית, שבלעדיה יֵבוֹש כל בן־תימן לעלות ולקרוא בספר התורה בבית־

הכנסת.

מוטי מגער, המקפיד אף הוא על אורח חיים דתי, מתרשם שהקשר אתו קירב

את שמשון למקורות.

"חשתי שמתחולל בו שינוי", מספר מוטי לאחר שהזמין את חברו החדש

להשתתף בחגיגה להכנסת ספר־תורה על־שם אביו לבית־הכנסת במושב

אחיעזר.

הודות לקשריו הענפים של מוטי נכחו באירוע המונים מבני העדה התימנית.

שמשון התרשם עמוקות, וביקש אף הוא לכתוב ספר־תורה על־שם הוריו. הוא